
Speelman ZOEKT ORGANISATORISCH MEDEWERKER.
(50%)
Speelman is een dynamisch Antwerps jeugdtheatergezelschap dat sinds 2012 jeugdtheatervoorstellingen speelt in culturele centra over heel Vlaanderen. Het gezelschap heeft een jaarwerking van een 4 tal producties per seizoen en bereikt daarmee om een bij de 13000 kinderen en volwassenen. De voorstellingen die Speelman de afgelopen 10 jaar maakte lopen uiteen in stijl, van figurentheater tot clownerie, van monologen in de zaal tot geheim locatietheater, van muziektheater tot louter tekstuele voorstellingen, en dit voor leeftijdsgroepen gaande van 3+ tot 16+. De concepten en ideeën ontstaan telkens binnen een hedendaagse maatschappelijke context en hebben bijgevolg dan ook steeds een maatschappelijke vraagstelling.
De voorstellingen die Speelman maakt zijn nooit enkel gecreëerd voor kinderen, en evenzeer nooit alleen voor volwassenen. Speelman ziet het als een grote meerwaarde, dat mensen van verschillende leeftijden en dus verschillende percepties op de wereld en de maatschappij, samen één en hetzelfde ding bekijken. Op die manier wil het gezelschap, telkens opnieuw rijke, gelaagde voorstellingen creëren voor jong en oud. Haar publiek…is iedereen!
Iedereen die theater wil zien dat met de grootste zorg werd vervaardigd.
Over de functie
Binnen het tijdbestek van een halftijdse betrekking ondersteun je afwisselend in de tijd volgende kerntaken.
● Als ondersteuning bij het financieel, zakelijke beleid beheer je mee de begroting, productie budgetten, afrekeningen en de financiële planning. Je ondersteunt het indienen van subsidieaanvragen op lokaal en Vlaams niveau. Je wordt hierin bijgestaan door een externe zakelijk leider.
● Op communicatief vlak geef je ondersteuning bij zowel de interne als de externe communicatie. Je zorgt voor een permanente opvolging van de interne communicatie, maar helpt tevens mee een extern communicatieplan tot uitvoering te brengen. Je wordt hierin bijgestaan door een vaste medewerker van Speelman.
● Je bent verantwoordelijk voor algemene productie zowel tijdens repetitie processen, als bij het opstellen en uitvoeren van tourneeplanningen.
● Je bent verantwoordelijk voor het administratieve deel van het gezelschap. Je maakt facturen en contracten op, zorgt voor de personeelsadministratie, volgt de vzw verantwoordelijkheden op, bereid het indienen van de boekhouding voor.
Gewenst profiel
Je bent ondernemend en denkt in kansen. Je bent geïnteresseerd en hebt een consistente, mens- en resultaatgerichte stijl van samenwerken.
organisatorische vaardigheden.
● Je bent pragmatisch én empathisch.
● Je spreekt Nederlands en Engels. Kennis van het Frans is een pluspunt.
● Je bent communicatief en open ingesteld.
● Je hebt een verantwoordelijkheidsgevoel en kan je sterk betrekken bij de organisatie.
● Je denkt proactief en probleemoplossend.
● Je bezoekt al eens graag onze voorstellingen.
● Je bent bereid om te leren en je de werking van Speelman in al zijn facetten en fases eigen te maken.
Wat hebben we voor jou in petto?
Je komt terecht in een levendige jeugdtheatergezelschap, waarin je een heel diverse rol speelt in het tot stand brengen van de meest uiteenlopende kinderproducties. Producties waarin jij in iedere fase van het proces, meewerkt, meedenkt en mee plant, van het prille begin tot de laatste buiging. Speelman biedt een bijzonder gevarieerde job aan in een uitdagende, speelse sector, met groeimogelijkheden, ondersteuning en leerkansen.
● Een uitdagende en afwisselende job voor bepaalde duur (van 16 augustus 2022 tot 20 december 2022, met mogelijkheid tot verderzetting in 2023) / 50% tewerkstelling.
● Een parttime contract op niveau B volgens de CAO Podiumkunsten (PC 304).
● Het takenpakket is bespreekbaar in onderling overleg afhankelijk van je interesses en capaciteiten.
● Thuiswerk is mogelijk.
Stel je kandidaat
Stuur je cv en motivatiebrief naar Stan@speelmanvzw.be met als onderwerp ‘vacature organisatorisch medewerker’. Reageren kan tot en met 15 juli 2022. Met vragen over deze vacature kan je terecht bij Stan Reekmans - algemene en artistieke leiding – 0485.51.46.99.